Schrijf een wiki-artikel.
Stel open vragen en laat leerlingen zelf antwoorden formuleren.
Beantwoord zoveel mogelijk vragen binnen beperkte tijd.
Ervaar dat iedereen een andere aanpak heeft in het oplossen van een opgave.
Bedenk je eigen enquêtevragen en test deze op een medeleerling.
Maak en speel memory met je eigen vragen en antwoorden.
Discussieer over een onderwerp of stelling binnen een vaststaand kader.
Beantwoord uitspraken, formuleringen, situaties of handelingen op juistheid.
Houd een blog bij met tekst, video en afbeeldingen.
Maak een kruiswoordpuzzel en los de puzzels van je medeleerlingen op.
Discussieer op een online forum.
Maak een muurkrant over een specifiek onderwerp, gebied of voorwerp.
Maak een werkbare gebruiksaanwijzing en test deze op een medeleerling.
Sorteren van informatie door het te categoriseren.
Bekijk een situatie door de ogen van een ander: wat zou jij doen als…?
Simuleer situaties door verschillende situaties na te spelen.
Maak zonder te kijken elkaars ontwerp na.
Organiseer een battle waarin gestreden wordt voor een bepaald doel.
Probeer elkaar te overtuigen door goede argumentatie.
Zet – door stil samenwerken – een krantenknipsel of artikel weer in elkaar.
Reageren op stellingen of problemen met voor- of tegenargumenten.